Btn_openmenu
Btn_close
Btn_close

Anna palautetta

Kysy, kommentoi, kiitä, kritisoi.

Nimi

Sähköpostiosoite

Palaute


Varmistus: paljonko on yksi plus kaksi?

Lähetä
Sulje ikkuna

Usein kysytyt kysymykset

Yhteistyö ja tilat:

Minulla on näytelmäteksti/ohjausidea, jota haluaisin tarjota Ryhmäteatterille. Miten toimin?

Ohjelmistoomme liittyviä ideoita ja ehdotuksia voi lähettää sähköpostitse teatterimme johtajalle Juha Kukkoselle, juha@ryhmateatteri.fi.

Järjestääkö Ryhmäteatteri casting -tilaisuuksia näyttelijöille?

Emme järjestä casting -tilaisuuksia (joitakin poikkeuksia on toki ollut). Produktiot roolitamme yhdessä produktion ohjaajan kanssa. Avoimia hakemuksia voi toki aina laittaa sähköpostitse meille, esimerkiksi teatterimme johtajalle Juha Kukkoselle, juha@ryhmateatteri.fi tai tuottajallemme Hanna Roiskolle, hanna@ryhmateatteri.fi.

Etsin esitykselleni esityspaikkaa. Voiko Ryhmäteatteriin tulla?

Emme ole repertuaariteatteri eli meillä on käynnissä aina yksi produktio kerrallaan. Ajoittain olemme pystyneet esittämään kahta samanaikaisesti sekä ottamaan jonkin esityksen vierailulle kauden alkuun tai päätteeksi. Aina kannattaa kuitenkin kysyä! Tiedusteluja voi laittaa sähköpostitse tuottajallemme Hanna Roiskolle, hanna@ryhmateatteri.fi. Otathan huomioon, ettei meillä ole resursseja tyhjentää näyttämöä sen hetkisestä lavastuksesta esityskauden aikana. Helsinginkadun näyttämö on usein loppukeväästä ja kesällä tyhjillään, kun olemme Suomenlinnan kesäteatterissa. Käytämme samaa tekniikkaa molemmilla näyttämöillä eli Helsinginkadulla ei esimerkiksi ole valoja meidän ollessa Suomenlinnassa.

Etsin harjoitustilaa esitykselleni. Löytyisikö sellainen Ryhmäteatterista?

Helsinginkadun tilat ovat hyvin pitkälti omassa käytössämme aamusta iltaan. Mahdollisuuksien mukaan harjoitustilaa voi meiltä kuitenkin löytyä kesä- ja heinäkuussa. Ole rohkeasti yhteydessä sähköpostitse tuottajaamme Hanna Roiskoon, hanna@ryhmateatteri.fi

Voinko vuokrata teatterin tiloja esimerkiksi yksityistilaisuutta varten?

Mahdollisesti kyllä. Otathan kuitenkin huomioon, että tilamme ovat hyvin pitkälti omassa käytössämme jatkuvasti, mutta laita sähköpostia tuottajallemme Hanna Roiskolle, hanna@ryhmateatteri.fi. Otathan huomioon, ettei Ryhmäteatterissa ole kunnollista keittiötä eli ruoan valmistus ja kylmäsäilytys isolle porukalle on täällä mahdotonta.

Tarvitsemme tuotantoomme rekviisiitta/vaatteita/asusteita. Voimmeko tulla katsomaan varastostanne lainaksi tarvitsemaamme?

Varastotilamme ovat pienet. Säilytämme vain tarvitsemaamme. Mutta soita ompelijallemme Marita Kuusiniemelle, puh. 040 755 5184 ja kerro, mitä tarvitsette. Jos meiltä ei tarvitsemaanne löydy, osaamme mahdollisesti vinkata, mistä kannattaisi seuraavaksi kysyä.


Miten Ryhmäteatterin kahvioon, narikkaan tai lipunmyyntiin voi hakea töihin?

Laittamalla avoimen hakemuksen sähköpostitse tuottajallemme Hanna Roiskolle, hanna@ryhmateatteri.fi

Voiko Ryhmäteatteriin tulla suorittamaan siviilipalvelusta?

Voi! Laita avoin hakemus sähköpostitse joko teatterimme johtajalle Juha Kukkoselle, juha@ryhmateatteri.fi tai tuottajallemme Hanna Roiskolle, hanna@ryhmateatteri.fi

Esitykset:

Pääseekö esitykseen myöhässä?

Riippuu esityksestä. Näyttelijät käyttävät samoja ovia ja kulkuja kuin yleisö ja sen takia katsojan päästäminen saliin esityksen aikana sisältää mahdollisuuden yhteentörmäykseen, jossa voi loukkaantua katsoja, henkilökunnan jäsen tai/ja näyttelijä.

Onko minun pakko sulkea puhelin esityksen ajaksi?

Niin kauan kuin koronavilkun käyttö on suositeltavaa, niin ei. Pidäthän kuitenkin puhelimesi esityksen aikana äänettömällä laukussasi tai taskussasi. Puhelimen valo häiritsee kaikkia salissa olevia.

Saako esitystä kuvata?

Tekijänoikeussyistä ei. Huomaathan, että myös näytelmän lavastus on tekijänoikeussuojattua.

Voiko näyttelijöille antaa lahjoja?

Voi! Lahjat voi jättää esitykseen saapuessa lipunmyyntiin tai narikkaan. Pidä huolta, että lahjassa lukee lahjansaajan nimi.

Onko narikka maksullinen?

Ei ole, narikka sisältyy lipun hintaan.

Voinko tilata esitykseen väliaikatarjoilun?

Mahdollisesti. Meillä ei ole kapasiteettia järjestää kaikkia tarjoiluja etukäteen tilattuna, mutta pyrimme täyttämään toiveita aina mahdollisuuksien mukaan, joten laita meille viestiä osoitteeseen kahvio@ryhmateatteri.fi jos haluat tiedustella tarjoilumahdollisuuksista.

Minun on vaikea liikkua ja haluaisin siksi saada paikan reunasta. Miten tämä järjestyisi?

Kun saavut teatterille, vinkkaa asiasta kahviobaariimme. Varaamme sinulle paikan mahdollisuuksien mukaan tai päästämme sinut katsomoon ennen muuta yleisöä.


Liput:

Olemme tulossa ryhmänä katsomoaan esitystä ja saavumme teatterille yksityisbussilla. Pitääkö bussikuskille varata/ostaa erikseen oma lippu?

Bussikuskille järjestyy vapaalippu, jos esityksessä on tilaa. Varaa lippu bussikuskille omasta lipunmyynnistämme.

Saanko ryhmän kanssa alennusta lipuista?

Ryhmäliput ovat edullisempia. Varaa ryhmäliput Ryhmäteatterin omasta lipunmyynnistä. (ei Ticketmasterista)

Voinko vaihtaa lippuni toisen päivän esitykseen, jos en pääsekään suunniteltuna ajankohtana?

Kyllä voit! Jos sinulle tulee esteitä, niin ole lipunmyyntiimme yhteydessä viimeistään päivä ennen esitystä sähköpostitse lippukassa@ryhmateatteri.fi tai puhelimitse (09) 718 622.

Hävitin lippuni! Mitä teen?

Älä panikoi! Pystymme uudelleentulostamaan lippusi lipunmyynnissämme. Iltalipunmyyntimme on avoinna tuntia ennen esitystä.

Pääsenkö pyörätuolilla esitykseen?

Kyllä pääset, varaa pyörätuolipaikka omasta lipunmyynnistämme. Pyörätuoliramppi on toisella sisäänkäynnillämme Läntisen Brahenkadun puolella. Ilmoittaudu saapuessasi Helsinginkadun sisäänkäynnillä, niin henkilökuntamme ohjeistaa teidät siitä eteenpäin.

Tarvitsen avustajan mukaan esitystä katsomaan. Paljonko avustajan lippu maksaa?

Ei mitään! Varaa avustajallesi lippu lipunmyynnistämme sähköpostitse lippukassa@ryhmateatteri.fi tai puhelimitse (09) 718 622.

Muut kysymykset:


Miksi katsomonne ovat numeroimattomat?

Suomenlinnan kesäteatterin katsomo on ollut numeroitu vuodesta 2020. Helsinginkadun näyttämön katsomo on numeroimaton. Numeroimattoman katsomon etu nopeampi ja joustavampi lipunmyynti.

Minulla on runsaasti vaatteita, jotka haluaisin lahjoittaa Ryhmäteatterille. Ottaako Ryhmäteatteri lahjoitusvaatteita vastaan?

Riippuu vaatteista ja määrästä. Ole yhteydessä puhelimitse pukuvarastostamme vastaavaan ompelijaamme Marita Kuusiniemeen, puh. 040 755 5184

Miten korona-virus on huomioitu teatterin turvallisuudessa?

Katso nettisivujemme kohta koronainfo, mihin on kerätty kaikki toimenpiteet ja ohjeistukset koronaan liittyen.

Kuinka Helsinginkadun Kasin katutyöt vaikuttavat teatterille saapumiseen?

Ilmoitamme vaikutuksista, kun saamme asiasta lisätietoja.